BLOG

‘Buğday ithal etmezsek dünya un ihracatı şampiyonluğumuzu kaybedebiliriz’

23 Temmuz 20242 dk okuma

Pakun CEO’su Ertan Özgen, buğday ithalatına getirilen kısıtlamanın, Türkiye’nin 10 yıldır sahip olduğu dünya un ihracatı şampiyonu konumunu kaybetmesine yol açabileceğini söyledi. Özgen, “Buğday ithalatına getirilen kısıtlama nedeniyle ihracatımız zaman zaman durma noktasına geliyor. Un sanayicileri olarak talebimiz, buğday ithalatına izin verilmesi ve buğday ihtiyacımızın yüzde 50’sini yurtdışından karşılayabilmemize olanak tanınması” dedi.

Türkiye’nin köklü un üreticisi ve ihracatçısı Pakun’un CEO’su Ertan Özgen, F-İstanbul Gıda Fuarı kapsamında düzenlenen “Teknolojik Yenilikler Işığında Buğdaydan Sofraya Gıda Sektörü” konulu panele konuşmacı olarak katıldı.

Pakun CEO'su Ertan ÖZGEN

Pakun CEO’su Ertan Özgen, buğday ithalatına getirilen kısıtlamaların Türkiye’nin 10 yıldır sahip olduğu dünya un ihracatı şampiyonu konumunu kaybetmesine yol açabileceğini söyledi. Türkiye’de üretilen unun iç tüketim için yeterli olduğunu kaydeden Özgen, “Ülkemizin ihtiyacını karşılama noktasında bir sıkıntımız yok. Ancak ülkeye döviz girdisi sağlamak ve dünya pazarındaki şampiyonluğumuzu sürdürmek için buğday ithalatı yapmak durumundayız. Getirilen kısıtlama nedeniyle son iki aydır buğday ithalatı yapılamıyor. Bu da Türkiye’nin dünya pazarındaki güçlü rekabetini zora sokuyor. Konuyla ilgili sayın bürokratlarımızdan destek bekliyoruz. Un sanayicileri olarak talebimiz, buğday ithalatına izin verilmesi ve buğday ihtiyacımızın yüzde 50’sini yurtdışından karşılayabilmemize olanak tanınması” diye konuştu.

“İhracat zaman zaman durma noktasına geliyor”

Buğday ithalatına getirilen kısıtlama nedeniyle un ihracatının zaman zaman durma noktasına geldiğini vurgulayan Özgen şöyle devam etti: “Buğday ithalatı yapabilirsek global pazarlardan aldığımız siparişlere cevap verebiliriz. Böyle devam ederse 10 yıldır devam eden dünya un ihracatı şampiyonluğumuzu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya geleceğiz. Bu konuda bizi zorlayan küresel rakiplerimiz olduğunu da belirtmek isterim. Öte yandan iç pazarda da tüketicimize kaliteli un sunmak, her ailemizin sofrasına kaliteli un ulaştırmak istiyoruz. Bu nedenle buğday ithalatı yapmak, hem kaliteyi yükseltmek hem de ülkemize döviz girdisi sağlamak açısından son derece önemli”

“Gıda güvenliğinde çok yol kat ettik”

Türkiye’nin son yıllarda un başta olmak üzere gıda güvenliği konusunda çok büyük bir yol aldığına dikkat çeken Özgen, “Dünya Gıda Programı’nda (World Food Programme, WFP) yer almak için artık pek çok sertifikaya sahip olmak gerekiyor. Sanayicilerimiz bu sertifikalar için gerekli standartları büyük bir titizlikle yerine getirip bu sertifikaları alıyor. Bu açıdan baktığımızda artık Türkiye’de gıda güvenliğine büyük önem verildiğini söyleyebiliriz” açıklamasında bulundu.


Etiketler
# Ertan Özgen
Haberler Kategorisindeki Yazılar
15 Mayıs 20191 dk okuma

Makineciler stratejik sektör olmayı talep ediyor

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, küresel rekabet için Yeni Ekonomi Programı...

18 Haziran 20213 dk okuma

TMO, fiyat istikrarı için 400 bin ton buğday ithal edecek

Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 320 bin ton arpa ve yaklaşık 400 bin ton buğday ithalat ihaleleri ...

19 Kasım 20141 dk okuma

InVivo’dan Brezilya yem pazarına stratejik yatırım

Fransa’nın önde gelen yem üreticilerinden InVivo NSA, Brezilya’nın evcil hayvan yemi piyasasında üç...